Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Nissan Qashqai+2

De Qashqai is een eclatant succesnummer. Nissan is echter niet van plan om op zijn lauweren te rusten en hoopt met deze langere +2-versie nog meer klanten aan te spreken.

De Qashqai+2 is 21,1 centimeter langer en heeft een 13,5 centimeter grotere wielbasis dan de vijfzitsversie. Door die nieuwe proporties vinden wij de "+2" zelfs homogener ogen dan de oorspronkelijke koestwerkversie van de Qashqai. Maar de aanpassingen zijn er natuurlijk vooral gekomen om ruimte te bieden aan de twee extra inzittenden. De passagiers op de tweede zitrij zullen wel zo inschikkelijk moeten zijn om hun over 24 centimeter verschuifbare bank (een nieuwigheid die de gewone Qashqai niet heeft) wat naar voren te verplaatsen, want anders is de beenruimte op de allerlaatste rij echt te beperkt. Hoofdruimte is er sowieso niet op overschot. En zelfs al doe je geen beroep op de twee extra plaatsen, dan nog komen de extra kofferruimte (550 liter of 140 liter meer dan in de gewone Qashqai) en de perfect vlakke laadvloer met alles neergeklapt erg goed van pas.

Onderweg is de Qashqai+2 minstens even aangenaam, zo niet leuker om mee te rijden dan zijn compactere broer. Door de langere wielbasis en het extra gewicht op de achteras is hij nog stabieler en evenwichtiger geworden, zonder dat de snedigheid van de voortrein daaronder te lijden had. Zowel de diesel als de tweeliter-benzine zorgt voor meer dan aanvaardbare prestaties, maar de dCi is zowel stiller als koppelrijker dan de 2.0 en daardoor aangenamer.

De "+2" lijkt ons nog homogener dan de standaard Qashqai al is, niet alleen op esthetisch vlak, maar ook qua rijplezier, moduleerbaarheid en binnenruimte. Het prijsverschil van 2.400 euro is relatief groot, maar de Qashqai+2 is het doorsparen waard.

U kunt de Eerste Test van de Nissan Qashqai+2 nalezen in AutoGids 756 van 15/10/2008.

In dit artikel : Nissan, Nissan Qashqai+2 , Nissan Qashqai

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars