Eerste test / Opel Corsa
Totdat hij binnen drie jaar wordt vervangen, zal de huidige Corsa twee keer per jaar een update ondergaan. Op die manier wil Opel ervoor zorgen dat zijn stadsauto steeds met zijn tijd mee is...
Voor de lente van 2011 ondergaat de Corsa alweer een update en het zal niemand verbazen dat die opnieuw vooral toegespitst is op de EcoFlex-variant. De motorbouwers zijn erin geslaagd om zijn verhouding prestaties- verbruik nog te verbeteren, met name door hem uit te rusten met een stop-startsysteem. Dit keer moeten de evoluties eerder gezocht worden op het vlak van stijl en uitrusting. Ook het interieur werd onder handen genomen.
Voor deze eerste kennismaking hebben we gekozen voor een EcoFlex-variant, een versie die zijn zuinigheidsbeloftes op het eerste gezicht lijkt na te komen, maar wel zondigt door een ondermaatse geluiddemping. Als gevolg daarvan - en ondanks de lang gespreide versnellingsbak - blijft de 1.3 CDTI te sterk hoorbaar in het interieur. Dat is des te spijtiger omdat de Corsa wel degelijk vooruitgang boekte qua ophangingscomfort, wat de reactiegetrouwheid van zijn chassis aangaat, of inzake.
Nadat de Corsa enkele maanden geleden al technisch onder handen werd genomen, heeft Opel nu de kwaliteitsindruk en de uitrusting bijgewerkt, met op kop het intelligente en interactieve Touch & Connect. Daarnaast boekt ook de spaarzame (maar helaas ook lawaaierige) EcoFlexversie enige vooruitgang en laat hij nu een van de laagste niveaus qua CO2-uitstoot in zijn segment optekenen (94 g/km). De volgende update is gepland voor de zomer, wanneer de OPC wordt aangepakt.
In dit artikel : Opel, Opel Corsa
Tests
Onze tests
De concurrenten
Peugeot 208 3d 1.4 e-HDi 50KW BMP s/s Access
Lancia Ypsilon 5d 1.3 16v MultiJet II MomoDesign
Fiat Punto 5d 1.3 MultiJet 16v 55kW Street
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands