Eerste test / Porsche 911 Carrera : Een volwaardige 911
De ‘basisversie’ van de Porsche 911, de Carrera, onderging dezelfde verjongingskuur als de S-variant en stapte evenzeer over op een drukgevoede 3.0-biturbo, in dit geval 370 pk sterk.
Los van de ’S’ die al dan niet op de achterpartij staat, moet je al echt een krak zijn om beide Carrera-varianten van de Porsche 911 visueel van elkaar te onderscheiden. Van opzij gezien herken je de Carrera aan zijn velgen van 19 duim… behalve als hij zoals in het geval van onze testauto is uitgerust met de optionele twintigduimers van de Carrera S (1.573 euro). Achteraan krijg je nog een kans, waar de Carrera S recht heeft op een dubbele cilindervormig uitlaat aan weerszijden, terwijl de Carrera normaal twee enkele, trapeziumvormige uitlaten heeft… behalve als hij zoals in ons geval is bedacht met de optionele sportuitlaat, met twee centrale uitlaatbuizen (2.844 euro). Niet zo simpel dus…
- Tegelijk volgzaam en efficiënt onderstel
- Ongelofelijke prestaties
- Verzorgde bedieningsorganen
- Comfort, dagelijks rijgemak
- Gestuurde ophanging standaard
- Look, algemene afwerkingskwaliteit
- Actief differentieel en vierwielsturing niet leverbaar
- Te weinig opbergmogelijkheden
- Verbruik kan oplopen
- Aanraakinterface kan beter
- Motorklank met basisuitlaat
- Steeds hogere basisprijs
In dit artikel : Porsche, Porsche 911
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
De concurrenten
BMW 6 Reeks Coupé 640i xDrive (235kW)
Lotus Evora 3.5 V6 2+2 S
Jaguar F-Type 3.0 V6 4x4 Aut. 280kW R-Dynamic
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands