GT3, GT3 RS, GT2, GT2 RS, GTS, Turbo, Targa of R: soms is het moeilijk om nog je weg te vinden in het labyrint van het 911-gamma, dat de laatste jaren steeds meer varianten omvat. En nu komt er nog maar eens eentje bij: de Carrera T. Dit nieuwe model verwijst naar de 911 T van 1968, die wat minder aangekleed en betaalbaarder was, met onder meer een van 130 naar 110 pk toegeknepen motor. Dat is ook de filosofie die achter het ontwerp van deze nieuwe Carrera T lijkt te schuilen: meer presteren met minder, door zich van het overbodige te ontdoen.
De financiële toegankelijkheid van de 911 T van 1968 werd evenwel overboord gegooid, want het nieuwe model kost met de standaard manuele versnellingsbak een slordige 111.054 euro, wat maar liefst 10.000 euro meer is dan de ‘basis’-Carrera. Vandaar dat we ons afvragen of deze T niet veeleer de ‘light’ versie is van de al even authentieke R, die als beperkte reeks op de markt werd gebracht en bijzonder goed in de smaak viel bij speculanten. Of misschien is hij gewoon bedoeld voor Porsche-fans die de GT3 te duur, te opzichtig en te krachtig vinden?
- Authentiek karakter
- Afstelling bedieningsorganen (versnellingsbak, stuur, remmen)
- Evenwicht,intens plezier
- Verzorgde afwerking
- Collector's item (hoewel niet beperkt)
- Hoge prijs
- Stugge ophanging, summiere geluiddemping
- Moeilijk in 7e te schakelen (manuele bak)
- Nutteloze vierwielsturing
In dit artikel : Porsche, Porsche 911
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!