De wedloop naar meer vermogen - en meer rechtstreeks naar sterkere prestaties - is een verhaal zonder einde bij Porsche. Na de 480 pk van de 997 Turbo I en de 500 pk van de II (met een 3.8 in plaats van een 3.6) legt de Turbo S de lat nog wat hoger, met 530 pk. De gerobotiseerde versnellingsbak PDK is standaard, net als de koolstofceramische remschijven (pccb). Goed nieuws voor de meest dynamische bestuurders is ook dat ze kunnen rekenen op een sperdifferentieel tussen de achterwielen (dat nog altijd een optie is bij de Turbo), op spatels aan het stuur en zoals gezegd op het Sport Chrono Pack, dat verschillende instelmodi omvat voor de versnellingsbak, de ophanging, enzovoort, maar ook een launch control.
Onderweg biedt de 911 Turbo S natuurlijk al de sensaties van de Turbo - bliksemsnelle acceleraties, een onfeilbare trekkracht, hallucinante bochtsnelheden - maar hij voegt daar nog een extra sportieve dimensie aan toe, dankzij zijn motorklank die bewust versterkt wordt in de uitlaat. De cijfers spreken voor zich. De Turbo S spurt in 3,3 seconden van 0 naar 100 km/h (tegenover 3,7 seconden voor een Turbo met PDK en sport chrono pack) en in 10,8 seconden van 0 naar 200 km/h (tegenover 12,1).
De Turbo S, die 177.386 euro kost als coupé (11.495 euro extra voor de Cabriolet), breidt het 911-gamma nog uit, tilt de prestaties naar een hoger niveau en vormt een interessant alternatief voor een full option Turbo. Zo bekeken is hij zelfs niet eens buitensporig duur.
In dit artikel : Porsche, Porsche 911