Audi Q5 3.0 TFSi 200kW Tiptronic quattro

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Schrijf je in voor onze Nieuwsbrief
Door mijn e-mailadres in te vullen aanvaard ik dat mijn gegevens behandeld worden zoals beschreven in de Privacybeleid.
De benaming GTS verwijst in de eerste plaats naar een sportieve aankleding. In het geval van de Macan omvat die het gepersonaliseerde SportDesign Pakket. De kleur zwart zwaait hier de plak – glanzend voor de bovenste elementen van het koetswerk, mat onder de gordellijn. Om het motorgeluid te beïnvloeden maakt ook de sportuitlaat deel uit van de standaarduitrusting, en in het interieur zien we voorin sportstoelen met wat meer uitgesproken contouren en een centrale strook van alcantara. De GTS is ook de eerste Macan die het nieuwe connectiviteitssysteem mag gebruiken dat ingewijd werd op de facelift-911.
Onder de motorkap krijgt de GTS een 3 liter grote biturbo-V6 die 360 pk ontwikkelt, waarmee hij zich positioneert tussen de twee bestaande benzineversies in: de S, met dezelfde 3-liter van 340 pk, en de Turbo, met een biturbo-V6 van 3,6 liter en 400 pk. Qua koppel komt hij met 500 Nm nog dichter in de buurt van het wiskundige gemiddelde van die twee (460 Nm voor de S, 550 voor de Turbo). Die straffere waarden voor de drieliter zijn het resultaat van een met 0,2 bar opgevoerde turbodruk (tot 1,2 bar), een vrijere inlaat en een lagere tegendruk in de uitlaatlijn. Merk op dat de enige dieselversie die tot dusver werd aangeboden (de S Diesel met 258 – of 211 – pk) en die in België goed is voor meer dan 90 procent van de verkoop, 580 Nm ontwikkelt.
In dit artikel : Porsche, Porsche Macan
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Stockwagens
Tweedehands
Beoordelingen
Porsche Macan 2.9 S (2024)
Algemene tevredenheid : 2/20