Eerste test / Renault Mégane F1 Team
De Mégane RS F1 Team viert de achtste F1-wereldtitel van Renault, met een specifieke opsmuk en een geoptimaliseerde motor, maar vooral met een sperdifferentieel.
Het sperdifferentieel is aan een comeback bezig. Bij Mazda (3 MPS), Alfa (147 en GT 1.9 JTD 150 Q2) en nu ook bij Renault, met de Mégane RS F1 Team. Dit attribuut bij uitstek voor iedere sportieve auto transformeert een beperkt vermogen op de testbank in een flinke dosis rijplezier op de weg, in tegenstelling tot bij veel andere auto's tegenwoordig, waar dat bruikbare koppel stevig verminderd wordt door een castrerend (motorsturing) en inconsequent (warmte die geproduceerd wordt door het afremmen van het doorslippende wiel) antispinsysteem. Maar hoewel de RS F1 Team zonder enige twijfel de sportiefste en bijgevolg ook de leukste Mégane is waarmee we ooit hebben mogen rijden, blijft hij erg duur in vergelijking met zijn recentste rivalen, zoals de Mazda 3 MPS (27.999 euro, 260 pk, 280 Nm), die nochtans beter presteert.
In dit artikel : Renault, Renault Mégane
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
De concurrenten
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands