Na zijn voorstelling in Genève maakt de Mégane Grandtour nu zijn opwachting in de showrooms. Goed nieuws voor Renault, want breaks doen het goed de jongste jaren. Bij het Franse merk zou de Grandtour-versie tot 40 procent van de Mégane-verkoop voor zijn rekening moeten nemen. En aangezien design nog steeds tot de voornaamste aankoopcriteria behoort, gaven de ontwerpers hem een bijzonder verleidelijke lijn, ook al ging die enigszins ten koste van het plaatsaanbod. Met 580 liter onder het bagagescherm is de Mégane Grandtour namelijk niet de ruimste in zijn klasse. Ter vergelijking: de Peugeot 308 SW en Skoda Octavia Combi bieden allebei 610 liter. Anderzijds is hij ook niet de kleinste en komt hij behoorlijk praktisch voor de dag.
- Goed afgestelde aandrijfgehelen
- Moduleerbaarheid, binnenruimte
- Bijdetijdse veiligheid en connectiviteit
- Koffervolume kan beter
- Hakerige versnellingsbakbediening (manueel)
- 1.6 dCi 130 niet verkrijgbaar met EDC-bak
Zo beschikt de kofferruimte over een compartimenteringssysteem in twee delen om te voorkomen dat kleine voorwerpen gaan rondslingeren. Ook werd er een opbergvak van 55 liter voorzien onder de koffervloer, die op twee niveaus kan worden geplaatst. In de hoogste stand sluit ze aan op de tildrempel en maakt ze het mogelijk om een perfect vlakke laadvloer te creëren wanneer de tweedelige achterbank (60/40) wordt neergeklapt. Het koffervolume stijgt in die configuratie tot 1.504 liter. En als ook dat niet volstaat, kun je de rug van de voorste passagiersstoel neerklappen tot een tafeltje om voorwerpen met een lengte tot 2,7 meter te kunnen vervoeren. Een aanzienlijke troef, waarmee de Mégane Grandtour niet alleen heel wat concurrenten achter zich laat, maar ook zijn grote broer, de Talisman.
In dit artikel : Renault, Renault Mégane
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!