Volkswagen Golf Variant 1.4 TSi 122 Trendline

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Schrijf je in voor onze Nieuwsbrief
Door mijn e-mailadres in te vullen aanvaard ik dat mijn gegevens behandeld worden zoals beschreven in de Privacybeleid.
De Octavia is een echt monument bij Skoda. Dankzij dit model heeft het merk op het eind van de jaren negentig op spectaculaire wijze opgang gemaakt. Ook vandaag nog is het bepalend voor het overleven van de Tsjechische constructeur, want de Octavia vertegenwoordigt op zijn eentje meer dan 40 procent van de merkverkoop. Maar terwijl de vraag naar de eerste twee generaties nooit is verzwakt, kampt het jongste model met een moeizame commerciële start. De verklaring? De aanzienlijke stijging van de prijzen. Natuurlijk argumenteert Skoda dat de Octavia III groter is, beter uitgerust, beter afgewerkt en voorzien van de recentste technologieën van de Volkswagen-groep. En dat klopt ook. Maar een meerprijs van enkele duizenden euro’s (tot 3.500 euro) voor de populairste versies, dat is toch veel, vooral voor het voornamelijk uit gezinnen bestaande publiek, dat tot dan altijd had kunnen rekenen op het pragmatische karakter en de aantrekkelijke prijs van de Octavia. Zich bewust van zijn flater profiteert Skoda nu van de introductie van de Combi – de populairste koetswerkvariant – om een stapje terug te zetten en de prijsstijging die we vaststelden met de berline, met zo’n 1.100 euro terug te dringen. Dat is al wat redelijker, al ligt het prijskaartje hier nog altijd meer dan 10 procent hoger dan vroeger.
In dit artikel : Skoda, Skoda Octavia
Tests
Stockwagens
Tweedehands