Mitsubishi Outlander 2.2 Di-D diesel 6MT 2WD 7pl. Intense Pr.

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Schrijf je in voor onze Nieuwsbrief
Door mijn e-mailadres in te vullen aanvaard ik dat mijn gegevens behandeld worden zoals beschreven in de Privacybeleid.
Van bij de eerste aanblik valt de Scout op door zijn wat avontuurlijker kleedje. Fundamenteler is dat de Scout standaard de Haldex 5-vierwielaandrijving overneemt die ook als optie te bestellen is op sommige Combi-versies. De nadruk ligt uiteraard op de voorwielen, maar in een oogwenk kan de trekkracht overgeheveld worden naar de achteras, afhankelijk van de grip die de voorwielen al dan niet hebben. Deze overdracht kan continu variëren, volgens de draaisnelheid van de wielen en de stuurhoek. Deze overbrenging maakt van de Scout een echt lastdier: zo mag de TDI 2 ton slepen (1,8 ton voor de benzineversie), en daar zullen wel een aantal mensen bijzonder tevreden mee zijn.
Binnenin weinig verrassingen: we herkennen het interieur van de normale Octavia, maar met enkele exclusieve toetsen, zoals een mooiere afwerking van de deurdrempels of de sierstrips op de deuren. Het geheel oogt sober en netjes, maar is ook van zeer goede kwaliteit. We konden even rijdend kennismaken in de buurt van Hamburg, in een landschap dat niet echt bekendstaat voor zijn steile klimmetjes. Wel konden we het uitstekende comfort appreciëren van de ophanging met langere veerwegen. Dat dit niet gepaard gaat met een grotere rolneiging, is zeker meegenomen. Dit is een Octavia die je nauwkeurig over de wegen kunt sturen en het comfort blijft grotendeels behouden als je eens van het asfalt afwijkt om de veldwegen op het parcours te gaan verkennen. Hoe goed de auto het doet op het terrein, werd ons getoond op een testcentrum van de Duitse automobielclub ADAC: steile hellinkjes of indrukwekkende afdalingen schrikken de Scout niet af.
De twee motoren die we reden, de 1.8 TSI van 180 pk en de 2.0 TDI van 184 paarden, beide gekoppeld aan een gerobotiseerde zesbak, passen perfect bij de Scout. Met het rekenmachientje in de aanslag haalt de tweede het natuurlijk, wat een beetje jammer is, want in feite is de benzinemotor de meest geciviliseerde en aangenaamste van de twee.
U kunt de Eerste Test van de Skoda Octavia Scout nalezen in AutoGids 907 van 6/8/2014.
In dit artikel : Skoda, Skoda Octavia
Tests
Stockwagens
Tweedehands
Beoordelingen
Skoda Octavia Combi 2.0 CRTDI 135kW DSG7 4WD Scout (2020)
Algemene tevredenheid : 16/20