De Yaris, die sinds 2001 in Frankrijk wordt geassembleerd, is het belangrijkste model voor Toyota in Europa. Voor deze jongste evolutie kreeg de stadsauto wat meer dynamiek in zijn design aangemeten door zich vooraan te inspireren op de vormtaal van de nieuwste Toyota’s. Achteraan hebben de lichtblokken een nieuw ontwerp. De grote verandering vinden we echter in de neus, waar de 1.3-benzinemotor van 99 pk plaatsmaakt voor een nieuwe 1.5 van 111 pk. Het gemiddelde verbruik over de officiële cyclus zakt daarmee van 5,1 l/100 km naar 5 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 112 g/km (114 g/km voor de oude 1.3). Deze nieuwe krachtbron voldoet al aan de toekomstige Euro 6c-uitstootnormen.
De rest van het motorenpalet blijft ongewijzigd, met de 1.0-driecilinder op benzine met 69 pk, de 1.4 D-4D-turbodiesel met 90 pk en de Hybride met 100 pk. Die laatste werd nog aangepast met het oog op een betere geluidsisolatie en meer rijcomfort: andere motorsteunen moeten de trillingen en de geluiden in het interieur beter onderdrukken. Daardoor rijdt de vernieuwde Yaris Hybride comfortabeler en dynamischer dan ooit.
- Verbeterde geluiddemping Hybride
- Rijcomfort Hybride
- Soepele 1.0
- Koffiemoleneffect Hybride
- Kleine tekortkomingen interieurafwerking
- Rijhouding
In dit artikel : Toyota, Toyota Yaris
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!