Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Volkswagen Amarok : Upsizing

Geschreven door Julien Matagne op

Volkswagen grijpt de facelift van de Amarok aan om zijn viercilinder-TDI in te ruilen voor een V6, waarmee hij tot 3,5 ton mag trekken. Een doorslaggevend argument voor wie vaak een zware last sleept.

Bij de voorstelling van de Amarok in 2010 heeft Volkswagen de pick-upmarkt bestormd met slechts één motor: een twee liter grote viercilinder-diesel. Iedereen had toen de mond vol van downsizing om de CO2-uitstoot te beperken. Hoewel de Amarok is uitgegroeid tot een aanzienlijk succes, komt hij niet in de buurt van de Ford Ranger, die momenteel de verkooplijsten van de categorie aanvoert. De belangrijkste reden van die populariteit? Het feit dat hij tot 3.500 kilo mag trekken, tegenover slechts 2.800 kilo voor de Amarok 2.0 TDI. Vandaar dat Volkswagen moest reageren. En dat is nu dus gebeurd met de introductie van de Amarok 3.0 V6 TDI.

  • Combinatie motor-versnellingsbak
  • Sleepvermogen van 3,5 ton
  • Afwerking, volledige uitrusting
  • Wellicht nog hogere prijs
  • Kwetsbaar aanraakscherm in stoffige omgeving
  • Heavy Duty-ophanging niet standaard

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Amarok

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars