Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Volkswagen Golf 1.4 TGI

Volkswagen levert de Golf voortaan in een TGI-versie, die naast op benzine ook op CNG of aardgas rijdt. Een versie die een volwaardig alternatief blijkt voor de meer conventionele varianten.

Prijs
NB

Volkswagen heeft het stevige voornemen om van zijn Golf het model te maken dat met het breedste aanbod aan aandrijflijnen verkrijgbaar is. Naast de traditionele benzines en diesels mogen we daarom nog een elektrische versie en een plug-inhybride verwachten. Maar wat bij ons nog veel te vaak over het hoofd wordt gezien, is dat er sinds kort ook een aardgasversie is: de Golf 1.4 TGI. Aardgas, ook wel bekend als methaangas of CH4 en in gecomprimeerde vorm als CNG (compressed natural gas), verbrandt op een erg zuivere manier: in vergelijking met even krachtige benzines stoten CNG-motoren minder CO2, NOx (stikstofoxide), fijn stof en zwavel uit, en in vergelijking met dieselmotoren is de balans zelfs nog veel positiever.

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker