Eerste test / Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 150 : Stoere verhuiswagen
Net als bij de voorganger is ook van de nieuwe Passat een Alltrack-versie beschikbaar, een soort van cross-over tussen break en SUV. Wij voelden hem aan de tand met zijn basisdiesel.
Bij Volkswagen zijn ze kampioenen om van hun modellen zoveel mogelijk uitrustingsvarianten ter beschikking te stellen, bij voorkeur uiteraard op dezelfde mechanische basis. De Alltrack is zo’n variant: neem een gewone Passat Variant (de breakversie dus), zet hem wat hoger op zijn wielen (de bodemvrijheid bedraagt hier 174 millimeter), voeg wat plastic en aluminium accenten toe om hem er wat stoerder te laten uitzien en klaar is Kees. In de meeste landen is dit stoere Passat-model in vier motorversies verkrijgbaar, maar in België is de benzineversie met 2 liter en 220 pk niet verkrijgbaar (ook niet op de gewone Passats), dus blijft het bij drie versies van de tweeliter-turbodiesel, respectievelijk met 150, 190 en 240 pk.
- Veelzijdigheid
- Binnenruimte en koffervolume
- Algemeen comfort
- Veilige en plezierige wegligging
- Looks en afwerking
- Trekkracht en grip
- Hoge prijs
- Vrij dure opties
- Onhandig formaat bij manoeuvres
- Te lang gespreide versnellingsbak
- Comfort met te grote velgen/laagprofielbanden
In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Passat
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands
Tweedehandswagens in de kijker
Beoordelingen
Laatste beoordelingen van eigenaars
-
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI SCR 110kW 4Motion Alltrack (2018)
-
Algemene tevredenheid : 18/20
- Beoordeling eigenaar
- De 0 beoordelingen tonen