De huidige Tiguan dateert uit 2016 en is commercieel een regelrecht schot in de roos gebleken. Logisch dus dat Volkswagen voorzichtig te werk ging voor de facelift voor 2021, die al bij al bescheiden blijft. Of toch uiterlijk, waar je de vernieuwde Tiguan vooral kunt herkennen aan zijn nieuwe neus (bumper, radiatorrooster en ledkoplampen).
Anders is het gesteld binnenin. In navolging van de Golf en consorten weert de Tiguan namelijk fysieke knoppen maximaal uit zijn interieur. In tegenstelling tot de Golf behoudt de SUV wel nog een specifieke module voor de klimaatregeling, onderaan op de middenconsole, maar ook die is in feite één grote aanraakzone waarop je kunt tikken en schuiven. Het ziet er gelikt uit, maar of het ook ergonomisch een verbetering is?
Het infotainmentsysteem tilt zijn connectiviteit naar nieuwe hoogtes, met onder meer de mogelijkheid om smartphones draadloos via Apple CarPlay of Android Auto te verbinden. Het interieur blijft er een beetje streng uitzien, maar het is er wel aangenaam toeven. De rijhouding is verzorgd en ook achterin is ruim plaats voor de inzittenden. De koffer behoudt zijn volume van minstens 520 liter (1.665 liter met de achterbank neergeklapt). Overigens krijgt voorlopig enkel de korte Tiguan de facelift; de langere Allspace met zijn zeven zitplaatsen moet nog even geduld oefenen.
- Binnenruimte en koffer
- Verzorgde afwerking
- Aangename motoren
- Hoge prijs
- Ergonomie aanraakzones
- Geen mildhybride ondersteuning
In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Tiguan
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!