Volkswagen Golf V 3d 2.0 GTI

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Schrijf je in voor onze Nieuwsbrief
Door mijn e-mailadres in te vullen aanvaard ik dat mijn gegevens behandeld worden zoals beschreven in de Privacybeleid.
De viercilinder-TDI's met pompinjectoren hebben de turbodiesels met een gemeenschappelijke inspuitbuis lange tijd op minstens twee domeinen overklast: hun hogere specifieke koppel en hun extreme zuinigheid. Over hun lawaaierige aard zullen we het even niet hebben... De basis-TDI e, die op het punt staat verdrongen te worden door common rail-versies, omdat die makkelijker voldoen aan de Euro 5-normen, komt dankzij enkele kunstgrepen die niets kosten, nog zuiniger uit de hoek. En het enige nadeel aan de hele zaak is een iets minder groot rijgemak. Waarom de TDI e dan 810 euro duurder is dan een gewone 1.9 TDI? Dat is de meerprijs die je betaalt voor de partikelfilter die hij standaard heeft en waarvoor u dus zwaar in de buidel moet tasten. Ecologische voornemens lonen blijkbaar niet... De 1.8 TFSI wist ons dan weer te overtuigen met zijn homogene karakter: een ideale mix van brio, rijcomfort en muzikaliteit. Hij vormt het beste bewijs dat "schone" benzinemotoren zonder gewetensbezwaren de GTI-spirit kunnen cultiveren.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Stockwagens
Tweedehands