- Score redactie /20
De cabrio is volledig verdwenen uit de meest ‘betaalbare’ segmenten, om voortaan het voorrecht te zijn van de autokopers met de best gevulde
portemonnees, ook bij Audi. Net als de rest van het A5-gamma kreeg ook de laatste open vierzitter van het merk de updates die het model te beurt vielen bij zijn restyling, die bijna een jaar geleden werd gepresenteerd op het salon van Frankfurt. Deze midlife-facelift van de in 2016 geïntroduceerde
tweede A5-generatie omvat een verfijnde look, een bijgewerkte connectiviteit en de komst van mild hybrid-technologie.
INTERIEUR
Binnenruimte 16,00
Rijhouding 15,00
Koffervolume 12,00
Opbergvakken 14,00
Afwerking/Kwaliteitsindruk 16,50
Gemiddelde/20 14,70
TECHNOLOGIE
Algemene ergonomie 16,00
Kwaliteit navigatie 18,00
Niveau connectiviteit 18,00
Standaardveiligheidsuitrusting 14,00
Klimaatregeling 17,00
Gemiddelde/20 16,60
RIJGEDRAG
Zitcomfort 15,00
Ophangingscomfort 14,00
Wegligging 12,00
Geluiddemping 14,00
Samenspel motorversnellingsbak 16,00
Gemiddelde/20 14,20
BUDGET
Basisprijs 12,00
Verhouding prijsuitrusting testauto 10,00
Testverbruik 12,00
Belastingen 12,00
Waarborg & uitbreidingen 16,00
Gemiddelde/20 12,40
Algemeen gemiddelde: 14,48
Conclusie
Audi heeft de cabrio-oefening perfect onder de knie. Sinds de lancering van de 80 Cabriolet in Genève in het voorjaar van 1991, bijna dertig jaar geleden, maakt dit koetswerktype deel uit van het gamma van het merk met de vier ringen. Met deze A5 modeljaar 2020 heeft de constructeur uit Ingolstadt subtiele verbeteringen doorgevoerd. Ze hebben betrekking op de esthetiek (zonder de strakke lijn van de A5 aan te tasten) en op de connectiviteit (door de verschillende systemen voor de communicatie tussen mens en machine nog te optimaliseren), maar ook op de technologie (door de toepassing van het mild hybrid-systeem, dat evenwel geen duidelijk merkbare resultaten oplevert voor het brandstofverbruik). Kortom, dit alles zal het leven van de toekomstige eigenaar niet fundamenteel veranderen, die vooral zal willen profiteren van de geringste zonnestralen om te genieten van de geneugten van het cabriorijden.
Voor
- Ideaal om te cruisen
- Combinatie motor-versnellingsbak
- Afwerking en ergonomie
- Voordelige packs
Tegen
- Niet echt strak rijgedrag
- Verbruik kan oplopen
- Hier en daar lichte kunststoffen
- Prijs en verplichte opties
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!