- Score redactie 15.04 /20
Bij zijn debuut in 2011 was de Q3 een van de allereerste compacte premium-SUV’s op de markt. Sindsdien is de concurrentie echter talrijker én agressiever geworden, met modellen die veel later zijn uitgekomen of intussen al werden geüpdatet. We denken daarbij aan de BMW X1, Jaguar E-Pace, Range Rover Evoque of Volvo XC40, om maar een paar voorbeelden te noemen. Na een carrière van zeven jaar was het dus meer dan de hoogste tijd voor een ingrijpende upgrade. Zo ging niet alleen het design van de Q3 er aanzienlijk op vooruit – al blijven sommigen Audi verwijten een soort van ‘Russische poppetjes’ uit te brengen, met één ontwerp in verschillende formaten – maar geldt hetzelfde ook voor zijn techniek, veiligheid en connectiviteit. Om een lang verhaal kort te maken: de nieuwe Q3 maakt gebruik van een nieuw platform met grotere afmetingen, voor meer comfort en functionaliteit, maar biedt daarnaast ook het neusje van de zalm op het vlak van connectiviteit, infotainment en rijhulpsystemen.
- Binnenruimte en koffer
- Samenspel motor-versnellingsbak
- Erg aangenaam variabel stuur (optie)
- Verzorgde aankleding (met opties)
- Veilig en gezond weggedrag
- Weldoordacht Individual-rijprogramma
- Verhouding prijs-uitrusting
- Matige verhouding prestaties-verbruik
- Ontgoochelende adaptieve schokdempers
- Inertie S-Tronic bij het vertrekken
- Opdringerig ESP
- Soms beperkend optiebeleid
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!