- Score redactie 15.16 /20
De 3-Reeks is zonder enige twijfel de meest archetypische BMW, maar ook het model uit München dat wereldwijd het meest verkocht en gewaardeerd wordt. In veertig jaar tijd vonden niet minder dan 14 miljoen stuks een eigenaar, alle koetswerkvarianten samengenomen, waarvan de berline er 10 miljoen voor zijn rekening neemt. Is dat misschien de reden waarom BMW de plug-inhybride 3-Reeks niet aanbiedt als break (Touring) of vijfdeursversie (Gran Turismo en 4-Reeks Gran Coupé)? De vraagt lijkt ons des te pertinenter als je weet dat Mercedes de kopers van de diesel- en benzinehybrideversies van zijn C-Klasse wél de keuze laat tussen een break en een vierdeursberline.
- Rijcomfort, rijgemak
- Prestaties in Auto eDrive en Max eDrive
- Verbruik met volle batterij
- Prestaties t.o.v. 320i A
- Dynamisch evenwicht en reële sportiviteit
- Elektrisch rijbereik in de stad
- Opladen verplicht om benzine te besparen
- Niet gehomologeerd om te slepen
- Aanzienlijk meergewicht t.o.v. 320i A
- Kleine brandstoftank
- Enkel verkrijgbaar als vierdeurs
- Hoge BIV in Brussel en Wallonië
In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!