- Score redactie 15.82 /20
Met de 5-Reeks Gran Turismo lanceerde BMW eind vorig decennium alweer een nieuwe niche. Het model voegde op een vreemde manier enkele paradoxen samen, maar niemand twijfelde aan zijn praktische kwaliteiten. Zijn ‘bijzondere’ look maakte het hem echter niet makkelijk. Vandaag is het moment aangebroken waarop het lelijke eendje transformeert. Misschien nog niet in een mooie zwaan, maar toch al in een gans. Om deze gedaanteverandering te symboliseren en de meer verfijnde kont te benadrukken vervangt BMW het cijfer 5 door een 6 – jammer voor de logica binnen het gamma, met de 3-Reeks Gran Turismo (in plaats van 4-Reeks).
Ook de kofferklep met dubbele opening van wijlen de 5-Reeks Gran Turismo is verdwenen. Die was wel praktisch op papier, maar eerder zwaar en moeilijk te bedienen in de praktijk. Nu is er een klassieke kofferklep. De achterste inzittenden kunnen ook niet meer rekenen op een verschuifbare achterbank. Maar met een wielbasis van meer dan 3 meter – overgenomen van de 7-Reeks – kun je je afvragen of dat überhaupt wel nodig was.
- Interieurruimte voor vier
- Koffervolume, moduleerbaarheid
- Elegantere stijl dan voorganger
- Stevige prestaties
- Uitrustingsmogelijkheden
- Hoge eindprijs
- Eindeloos veel opties
- Onvoldoende centrerend stuur
- Onhandige buitenafmetingen
- Verbruik loopt snel op
In dit artikel : BMW, BMW 6 Reeks
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!