Detailtests / BMW i3 REX
Naast de volledig elektrische i3 heeft BMW nog een versie met range extender – bedoeld om – sceptische mensen over de streep te trekken. Maar daarvoor betaal je wel een prijs...
- Score redactie 15.38 /20
Uiteindelijk heeft BMW al zijn eieren niet in één mand durven te stoppen: naast de volledig elektrische i3 is er een versie met range extender, waarbij de mensen van BMW ons én hun klanten bezweren dat het hier echt wel om een noodoplossing gaat, voor het geval je ‘per ongeluk’ het rijbereik van je batterij overschrijdt. BMW wil daarmee vermijden wat al een paar keer werd geconstateerd bij andere plug-inhybrides of auto’s met range extender: enigszins nonchalante klanten weten dat ze toch verder kunnen rijden op benzene en ‘vergeten’ daarom de auto in te pluggen bij elke gelegenheid die zich voordoet. BMW wil dat fenomeen counteren door de i3 slechts een heel kleine benzinetank te geven (9 liter), zodat de totale actieradus (in het beste geval) slechts verdubbelt en je vrij snel naar de pomp moet. Kortom, ook de i3 REX moet in de mate van het mogelijke zuiver elektrisch gereden worden.
- Vernieuwend concept, looks
- Uitstekende prestaties,matig verbruik
- Geruisloze werking
- Veelrijplezier (stedelijkeomgeving)
- Handelbaarheid,functionaliteit
- Financierings-en mobiliteitsmogelijkheden
- Hoge prijs
- Enkele dure ,opties
- Rijbereik bij enthousiaste rijstijl
- Instap achterin
- Vrijkleine koffer, hoge laaddrempel
- Ietwat stug veercomfort
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands