- Score redactie 16.35 /20
De eerste generatie van de X3 was in 2003 een pionier in het segment van de compacte premium-SUV’s, maar kreeg al snel af te rekenen met concurrentie – ook uit eigen huis, met een X1 die almaar sterker kwam opzetten. Dat laatste verklaart waarom BMW de X3 bij elke generatiewissel enigszins herpositioneert. Dat was zo in 2010, en dat is nu opnieuw het geval voor deze derde generatie, die kan rekenen op de evoluties qua techniek en multimedia die we eerder al zagen voor de 5-Reeks en 7-Reeks. De X3 behoudt dus de architectuur van een achterwielaandrijver met de motor overlangs voorin, gekoppeld aan een transferbak die ook de voorwielen kan inschakelen. Net het tegenovergestelde van de jongste X1, die overschakelde op een voorwielaangedreven Mini-platform. Een wereld van verschil...
- Samenspel motor-aandrijfgeheel
- Geslaagde connectiviteit, spraakherkenning
- Evenwichtig rijgedrag voor een SUV
- Achterbank geschikt voor 3 kinderzitjes
- Doorgedreven geluiddemping
- Opties kunnen prijs fors doen oplopen
- Te ondiepe voetruimtes voor grote volwassenen
- Gadgetgehalte gebarenherkenning iDrive
- Geen knieairbags en laterale airbags achterin
- Nauwkeurigheid actief stuur bij dynamische rijstijl
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!