- Score redactie 14.88 /20
Het voordeel aan de markt van de oplaadbare hybrides is dat ze nog niet veel spelers telt. Op dit moment heeft de liefhebber van het genre keuze uit amper achttien modellen – waarvan maar twee diesels (Audi Q7, Volvo V60) – als we ons beperken tot de auto’s die op dit ogenblik leverbaar of op zijn minst bestelbaar zijn. Op onze markt gaat het om drie topklasseberlines (de nakende BMW 740e, de Mercedes S 500 e en de pionier van het segment, de Porsche Panamera S e-Hybrid), twee middenklasse-SUV’s (de Mitsubishi Outlander PHEV en de Volkswagen Tiguan GTE, die gepland is voor deze zomer), vijf grote luxe-SUV’s (de Audi Q7 e-Tron, onze BMW X5 40e, de Mercedes GLE 500 e, de Porsche Cayenne S e-Hybrid en de Volvo XC90 T8), zeven berlines en breaks uit de (grote) middenklasse (Audi A3 e-Tron, BMW 225xe Active Tourer en 330e, Mercedes C 350 e, Volkswagen Golf GTE en Passat GTE en Volvo V60 D6) en niet te vergeten de unieke sportieve coupé BMW i8 (hypercars als de Porsche 918 Spyder en de McLaren P1 laten we wegens hun beperkte productie even buiten beschouwing).
- Rijplezier (voor een hybride)
- Verbruik met volle batterij, Auto eDrive-modus
- Rijbereik in eDrive-modus (±30 km)
- Perfect aangepaste eDrive-modus
- Eersteklasprestaties voor een viercilinder
- Rij- en interieurcomfort
- Verbruik met lege batterij, in Sport of in Save
- Hoog gewicht (2.230 kilo)
- Hoge basisprijs en dure opties
- Gevoelig stuur rond rechtuitstand
- Eco Pro-modus maar actief tot 80 km/h
- Te weinig recuperatie van remenergie
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!