Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Citroën C8 2.0i 16V & 2.2i 16V

Geschreven door Bert Troubleyn op

Citroën vervangt de Evasion door de C8, die stilistisch een meer uitgesproken persoonlijkheid heeft. De eerste beschikbare benzineversies, de 2.0 en de 2.2, komen in deze test aan bod.

De nieuwe en nu ook elegante topklasse-eenvolumer van Citroën, die een complete moduleerbaarheid biedt, beschikt over alle troeven om het te maken. De Franse autobouwer voorziet overigens een productie van 40.000 exemplaren per jaar, tegenover 18.000 voor zijn voorganger, de Evasion. De 2.0- en 2.2-benzinemotoren, die stiller zijn dan de dieselversies, maar onvermijdelijk ook dorstiger uitvallen, zouden alle markten samengeteld slechts goed zijn voor respectievelijk vijftien en zes procent van de verkoop. Voor Citroën Belux blijkbaar alvast reden genoeg om de 2,2- liter in ons land niet in te voeren.

In dit artikel : Citroën, Citroën C8

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars