Detailtests / Fiat 500 Cabrio : Geboren verleider
Van bescheiden ‘basisvoertuig’ in de jaren 1950 evolueerde de Fiat 500 tot de meest betaalbare chique stadswagen van de jaren 2010. Anno 2021 wil hij een compact symbool zijn van de Italiaanse elektrische revolutie. Alles is anders aan deze nieuwe generatie, behalve de tijdloze ondeugende charme.
- Score redactie 16.35 /20
Wie had ooit kunnen denken dat de kleine 500 de duurste auto zou worden van het hele Fiat-gamma? Zelfs wij niet amper twee jaar geleden, toen je nog een 1.2 met 69 pk had voor 12.000 tot 13.000 euro – om nog maar te zwijgen over de originele ‘nuova’ 500, die in de jaren 50 helemaal aan de onderkant van de markt speelde. Maar intussen is de 500 natuurlijk allang geen ‘basic’ autootje meer. Luxe en mode hebben de generatie van 2007 ingepalmd, met als culminatiepunt de speciale reeksen onder de Abarth-vlag of in samenwerking met grote namen van stijl en design. De begeerte werd groter, de prijzen stegen en de modebewuste automobilisten betaalden met de glimlach. Toen Turijn het licht op groen zette voor de nieuwe elektrische generatie, begonnen de teams van nul af aan... met de opdracht om de charme van de ster van het gamma intact te houden. Want sterren kunnen zich alles permitteren. Zelfs het dubbele (of driedubbele) van de prijs vragen…
- Rijgedrag, comfort
- Interessant rijbereik, grote batterij
- Uiterst complete uitrusting (La Prima)
- Prijs (La Prima)
- Oncomfortabele zitplaatsen achterin (Cabrio)
- Kleine en onhandige koffer
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands