Detailtests / Ford Focus RS: Drift mode !
De derde generatie van de Focus RS perst 350 pk uit zijn turbomotor, een vermogen dat hij over de vier wielen verdeelt. Tenzij je de Drift-modus inschakelt, want dan wordt hij zelfs een heuse achterwielaandrijver. Pret verzekerd...
- Score redactie 15.01 /20
De eerste Focus RS, uit 2002, was vanuit economisch standpunt bekeken een complete ramp voor Ford: de verkoopprijs van het model kon onmogelijk de kosten van de complexe assemblage dekken. Maar voor het merkimago heeft die Focus RS ongetwijfeld wonderen verricht. Ondanks de economische bezwaren kwam er dus een ‘Mk2’, waarvoor Ford meer dan 11.000 liefhebbers vond, terwijl het eigenlijk maar had gerekend op 8.000. Reden te meer dus om van start te gaan met de ontwikkeling van een derde generatie. En die is er vandaag, met als taak een nieuw hoofdstuk te breien aan het succesverhaal.
- Duivelse vierwielaandrijving
- Weergaloos weggedrag en rijplezier
- Achterwielaangedreven karakter
- Efficiëntie onderstel, kwaliteit bedieningsorganen
- Veelzijdigheid (ophanging, geluiddemping)
- Onklopbare verhouding prijs-prestaties-fun
- Hoog gewicht
- Onhandig grote draaicirkel
- Licht gebrek aan grip voortrein
- Beperkt koffervolume
- Snel hoog verbruik
- Reactievermogen aanraakscherm
In dit artikel : Ford, Ford Focus
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands
Tweedehandswagens in de kijker
Beoordelingen
Laatste beoordelingen van eigenaars
-
Ford Focus 5d 2.3i EcoBoost 257kW 4x4 RS (2018)
-
Algemene tevredenheid : 18/20
- Beoordeling eigenaar
- De 0 beoordelingen tonen