- Score redactie 15.68 /20
De spaarzame automobilist die de zekerheid wil hebben om constant minder dan 5 l/100 km te verstoken, moet zich wenden tot een kleine turbodiesel met een cilinderinhoud van 1,4 à 1,5 liter. Hij zal immers teleurgesteld zijn door de Insight, die eerder iets meer dan 6 l/100 km aan benzine vergt. De echt groene bestuurder zal echter in de wolken zijn: dankzij de premie van de overheid heeft hij een schitterend alternatief voor de huidige Toyota Prius, dat even ruim is, voldoende vlot presteert en uitstekend is afgewerkt, voor minder geld dan een kale vwgolf 1.4. Toyota, dat zich bewust is van het gevaar dat de Insight vormt, bereidt zich voor om zijn huidige Prius met grote kortingen te verkopen vanaf de lancering van de derde generatie van de Prius, die uiteraard duurder zal zijn en die dus in eerste instantie de Prius II niet zal vervangen. En alsof dat nog niet volstaat, is de Japanse nummer één van plan om eveneens betaalbare (parallelle) hybrides te lanceren, op basis van courantere modellen (Auris, enzovoort). Maar Honda heeft nog de Jazz Hybrid in petto, die klaar is om in 2010 de minst dure hybride te worden...
- Positieve ecologische balans
- Overheidspremie van 15 procent
- Rustgevend stop-startsysteem
- Stille werking bij ontspannen rijstijl
- Uitrusting, afwerking
- Ruien erg praktisch interieur
- Zeer goed ontworpen koffer
- Lawaaierige motor bij kickdown
- Verbruiksbalans op de snelweg
- Onvoldoende centrerend stuur
- Meer thuis in stad dan op snelweg
- Geen trekhaak verkrijgbaar
- Prestaties onder belasting
- Hinderlijk kofferslot
In dit artikel : Honda, Honda Insight
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!