Detailtests / Hyundai i20 1.4 CRDi 90
De i20 plukt naast de kleine 1.1 CRDi ook weer de grotere 1.4-diesel van 90 pk van de reservebank, een motor die deze compacte Koreaan meteen een pak veelzijdiger maakt dan de fltse 1.2.
- Score redactie 15.00 /20
Kleine benzinemotoren mogen dan al steeds krachtiger worden, ook het liedje van de kleine turbodiesels is nog niet uitgezongen – en zeker niet in ons dieselgekke landje. Hoewel de nieuwe i20 eveneens kan rekenen op de verrassende 1.1 CRDi van 75 pk, haalde Hyundai voor zijn veelzijdige stadsauto daarom opnieuw de 1.4 CRDi uit de rekken, zodat de i20 beter kan rivaliseren met zijn talrijke Europese concurrenten.
- Geslaagde en elegante look
- Uitrustingsmogelijkheden
- Binnenruimte, goed ontworpen achterbank
- Koff ervolume, handige dubbele laadvloer
- Verzorgde geluiddemping, stille motor
- Verhouding prijs-uitrusting Intro Edition
- Verouderde 1.2, fl etse hernemingen
- Weinig inspirerend weggedrag
- Geïntegreerd gps (nog?) niet verkrijgbaar
- Uitrustingsbeleid
- Prijsstijging t.o.vvoorganger
In dit artikel : Hyundai, Hyundai i20
Tests
Onze tests
De concurrenten
Seat New Ibiza SC 1.2 51kW 30 Years
Fiat Punto 5d 1.4 8v 57kW S/S Young
Mitsubishi Space Star 1.2L ClearTec Touch Edition CVT
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands