Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Hyundai i20 1.4 CRDi 90

De i20 plukt naast de kleine 1.1 CRDi ook weer de grotere 1.4-diesel van 90 pk van de reservebank, een motor die deze compacte Koreaan meteen een pak veelzijdiger maakt dan de fltse 1.2.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00 /20

Kleine benzinemotoren mogen dan al steeds krachtiger worden, ook het liedje van de kleine turbodiesels is nog niet uitgezongen – en zeker niet in ons dieselgekke landje. Hoewel de nieuwe i20 eveneens kan rekenen op de verrassende 1.1 CRDi van 75 pk, haalde Hyundai voor zijn veelzijdige stadsauto daarom opnieuw de 1.4 CRDi uit de rekken, zodat de i20 beter kan rivaliseren met zijn talrijke Europese concurrenten.

  • Geslaagde en elegante look
  • Uitrustingsmogelijkheden
  • Binnenruimte, goed ontworpen achterbank
  • Koff ervolume, handige dubbele laadvloer
  • Verzorgde geluiddemping, stille motor
  • Verhouding prijs-uitrusting Intro Edition
  • Verouderde 1.2, fl etse hernemingen
  • Weinig inspirerend weggedrag
  • Geïntegreerd gps (nog?) niet verkrijgbaar
  • Uitrustingsbeleid
  • Prijsstijging t.o.vvoorganger

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i20

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker