- Score redactie 16.00 /20
In Zuid-Korea is de trendy wijk Gangnam in Seoel een goede barometer voor het prestige van een auto. En naar verluidt zou de nieuwe Hyundai Tucson daar goed onthaald worden tussen de grote traditionele berlines met chauffeur en de (voornamelijk Europese) importmodellen die het hoogst aangeschreven staan. Bij ons is het nog te vroeg om te weten of de Tucson hetzelfde succes zal oogsten als zijn voorgangers, de Tucson uit 2004, de ix35 uit 2010 en de opvolger daarvan uit 2015 (die opmerkelijk genoeg opnieuw Tucson werd gedoopt).
2021 Hyundai Tucson: 3 hybrides of niets
We mogen echter gerust aannemen dat de Koreanen niets aan het toeval hebben overgelaten om daarvoor te zorgen: ze besteedden meer aandacht aan de look en de afwerking, gaven hem de modernste uitrusting mee en stelden een bijzonder uitgebreid motorengamma samen, met ‘klassieke’ verbrandingsmotoren (benzine of diesel) met mildhybridetechnologie (op 48 volt), een ‘gewone’ hybride (die we hier testen) en een plug-inhybride. Overigens rollen de voor Europa bestemde Tucsons nog altijd van de band in Nosovice, in de Tsjechische Republiek.
- Verzorgde look en afwerking
- Comfort, binnenruimte, laadvolume
- Aangenaam rijgedrag
- Soms stugge ophanging
- Ergonomie aanraakschermen
- Te weinig opbergmogelijkheden
In dit artikel : Hyundai, Hyundai Tucson
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!