Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Jeep Compass CRD 163

Jeep is duidelijk met een schone lei herbegonnen. Dat geldt ook voor de compacte SUV Compass, die nu eindelijk recht heeft op een moderne dieselmotor.

Jeep Compass CRD 163 #1
Prijs
NB
  • Score redactie 13.16 /20

De Compass is gebouwd op een platform dat bijzonder flexibel is. Nu hij vier jaar oud is, ondergaat hij een midlifefacelift. Hoewel de Compass altijd al een leuke auto is geweest, kampt hij tot nog toe wel met enkele zeer uitgesproken gebreken. De afwerking en de materiaalkeuze voor het dashboard waren ronduit pover en de geluiddemping van de op zichzelf al zeer rumoerige dieselmotor (een 2.0 TDI met pompverstuivers van VW-origine) was zeer matig. Daar is vandaag werk van gemaakt: het dashboard is volledig hertekend en uit mooiere plastics opgebouwd, terwijl de geluiddemping is verbeterd en de kabaalmaker van VW is vervangen door een 2.1-diesel van Mercedes met naar keuze 136 of 163 pk. Die laatste wordt standaard met vierwielaandrijving geleverd, terwijl de eerste er ook als voorwieltrekker is.

  • Krachtige en stille dieselmotor
  • Veilig, gezond en aangenaaweggedrag
  • Prijskaartje
  • Standaarduitrusting
  • Geluiddemping t.o.v. Prefaceliftmodel
  • Verbeterdeafwerking
  • Afwerkingt.o.v.Europese/Aziatischerivalen
  • Verouderde uitrusting
  • Hoge laaddrempel
  • Vijfde zitplaats onbruikbaar
  • Te vlakkestoelen, geen zijdelingsesteun
  • Geen echte offroader

In dit artikel : Jeep, Jeep Compass

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars