Detailtests / Jeep Renegade e-Hybrid: Wie het kleine niet eert
Zelfs kleintjes kunnen het verschil maken. Waarmee we niet alleen alluderen op de gestalte van de Jeep Renegade, maar evenzeer op het mildhybridesysteem dat de nieuwe 1,5-liter-turbobenzine komt bijstaan. Tekst: Steven Appelmans | Foto’s: Dennis Noten
- Score redactie 14.75 /20
Zoals iedereen in de sector moet ook Jeep flink aan de bak om zijn CO2-vlootuitstoot waar mogelijk te drukken. Finaal zal dat ook bij de Amerikaanse 4x4-constructeur leiden tot een rits EV’s – de eerste daarvan wordt verwacht in 2023, de volledig elektrische Wrangler volgt niet veel later. Tot die tijd moet het heil komen van de plug-inhybrides van het merk, herkenbaar aan hun 4xe-label. Helaas is die aandrijfvorm niet voor ieders beurs weggelegd, en daar komt de e-Hybrid op de proppen. Een motoruitvoering waarbij een nagelnieuwe 1,5-liter-turbobenzine, in samenwerking met een starter-generator en een 48-voltbatterij, het verbruik – en dus de uitstoot – moet drukken. Zonder dat je dat dus een rib uit het lijf kost.
- Geslaagde ophanging
- Makkelijke toegang achterin
- Leuke designknipogen
- Te weinig meerwaarde e-Hybrid
- Hoge basisprijs
- Aandrijfgeheel mist verfijning
In dit artikel : Jeep, Jeep Renegade
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands