- Score redactie 14.75 /20
Zoals iedereen in de sector moet ook Jeep flink aan de bak om zijn CO2-vlootuitstoot waar mogelijk te drukken. Finaal zal dat ook bij de Amerikaanse 4x4-constructeur leiden tot een rits EV’s – de eerste daarvan wordt verwacht in 2023, de volledig elektrische Wrangler volgt niet veel later. Tot die tijd moet het heil komen van de plug-inhybrides van het merk, herkenbaar aan hun 4xe-label. Helaas is die aandrijfvorm niet voor ieders beurs weggelegd, en daar komt de e-Hybrid op de proppen. Een motoruitvoering waarbij een nagelnieuwe 1,5-liter-turbobenzine, in samenwerking met een starter-generator en een 48-voltbatterij, het verbruik – en dus de uitstoot – moet drukken. Zonder dat je dat dus een rib uit het lijf kost.
- Geslaagde ophanging
- Makkelijke toegang achterin
- Leuke designknipogen
- Te weinig meerwaarde e-Hybrid
- Hoge basisprijs
- Aandrijfgeheel mist verfijning
In dit artikel : Jeep, Jeep Renegade
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!