- Score redactie 14.93 /20
Grote verbrandingsmotoren worden almaar zeldzamer, zelfs onder de kap van luxeberlines. Dat geldt des te meer in Europa, waar de steeds strengere belastingstelsels elke gram CO2 duur laten betalen. Je vraagt je wellicht af waarom Lexus, een merk dat de hybridetechnologie tot in de puntjes beheerst, een grote atmosferische V8 kiest om zijn grote berline GS te verheffen tot de absolute top inzake prestaties. Dat komt natuurlijk in de eerste plaats omdat het wereldwijde productbeleid van Lexus zich voornamelijk richt tot grote markten zoals de Verenigde Staten en Azië, waar grote motoren nog altijd een mooie toekomst hebben. Bovendien geeft Lexus met zijn tegendraadse keuze blijk van originaliteit in een vermogenssegment dat voornamelijk voor zescilinders opteert (Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Maserati Ghibli S, Mercedes-AMG E 43, enzovoort). En tot slot moet een berline van dit kaliber natuurlijk een stevige dosis karakter hebben. En daarvoor is een V8 perfect.
- Onweerstaanbare klank, volle V8
- Karaktervolle berline met achterwielaandrijving
- Binnenruimte en rijcomfort gevrijwaard
- Bijzonder complete standaarduitrusting
- Origineel qua vorm en inhoud
- Buitensporige prijs
- Wat lastige automaat bij dynamisch gebruik
- Erg matige ergonomie (uitrusting, multimedia)
- Wat interieurgekraak
- Hoge gebruikskosten (belastingen, verbruik, banden, …)
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!