- Score redactie 17.04 /20
De hamvraag die zich telkens opdringt bij een nieuw Lexusmodel - «Voor wanneer een diesel?» -, stelt zich hier helemaal niet.Waarom niet? Gewoon omdat de RX 450h er het perfecte substituut voor is. Hij verstookt minder brandstof dan zijn soortgenoten met een turbodieselmotor gekoppeld aan een automaat, in die mate dat het prijsverschil tussen beide brandstoffen niet meer van belang is. Bovendien trekt hij sneller op en geeft hij hen het goede voorbeeld inzake al wat te maken heeft met mechanische verfijning. Net als op het vlak van ecologie. En zelfs op dat van savoir-vivre, want hij stinkt niet... Alleen ligt het sleepvermogen van onze Lexus (2.000 kilo) veel lager dan bij zijn rivalen (tot 3.500 kilo).We kunnen ons echter troosten met de gedachte dat dat al niet slecht is vor een full hybrid, zeker als je weet dat een Prius daar helemaal niet voor gehomologeerd is.
- Meer dan overtuigend verbruik
- Werkingsstilte en rijcomfort
- Prestatieniveau
- Nauwkeuriger en plezieriger rijgedrag
- Verschuifbare achterbank in drie delen
- Uitrusting, kwaliteit en afwerking
- Fiscale aftrekbaarheid voor bedrijven (75 procent)
- Weinig personaliseringsmogelijkheden
- Gewicht van een echte SUV (2.200 kilo)
- Niet de allewegencapaciteiten van een echte SUV
- Wat opzichtige look
- Licht interieur dat snel vuil wordt
- Verkeersbelasting en BIV
- Geen enkele ecologische premie
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!