Detailtests / Lotus Evora
De kleine Britse constructeur Lotus breidt zijn gamma uit met de Evora, een minder radicale sportwagen die een 2+2-architectuur koppelt aan een centraal achterin opgestelde motor. Een bijzondere combinatie.
- Score redactie 12.68 /20
Met de Evora wijkt Lotus enigszins af van zijn core business: het bouwen van kleine, lichte sportwagens. De vraag is of het daar goed aan doet... Want terwijl de Evora qua prijs op het niveau van een Porsche Cayman S zit, komt hij qua prestaties eerder overeen met een 'gewone' Cayman, die ook nog eens veelzijdiger is bij dagelijks gebruik en 10.000 euro minder kost. Ondanks verschillende grove tekortkomingen (met voorop een weinig uitbundige motor en een versnellingsbakbediening die een sportieveling onwaardig is) is rijden met een Evora echter een waar genot, dankzij een verduiveld effi ciënt onderstel, stuur en remmen inbegrepen. Ten slotte, en dat is wat hem het meest onderscheidt van zijn Duitse rivaal, is de Evora veel exclusiever. Maar dat heeft dan wel zijn prijs...
- Fantastischonderstel,origineel ontwerp
- Precies en communicatiefstuur
- Kracht en uithoudings vermogen remmen
- Beperkt verbruik
- Geslaagde look
- Exclusieve auto
- Onnauwkeurige versnellingsbakbediening
- Zwaarder dan een Porsche Cayman
- Weinig uitbundige motor
- Verhouding prijs-prestaties
- Uitrustingsbeleid
- Symbolische achterste plaatsen, afwerking
In dit artikel : Lotus, Lotus Evora
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
De concurrenten
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé E 350 CGI Prime Edition
Nissan GT-R 3.8 V6
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands