Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mazda 2 1.4 CDVi

Geschreven door Bert Troubleyn op

De Mazda 2 blinkt uit door zijn slimme ontwerp, dat overtollige kilo's de oorlog verklaart. De 1.4 cdvi wil daar nog een troef aan toevoegen: een lage CO2-uitstoot.

Mazda 2 1.4 CDVi #1
Prijs
NB
  • Score redactie /20

Aarmee de eerste auto in zijn segment die in de goede zin evolueert. Het werd trouwens hoog tijd dat iemand eens het goede voorbeeld stelde... Het is alleen spijtig dat het verbruik en de CO2-uitstoot daar niet meer de vruchten van plukken, maar daarvoor had de 2 cdvi ongetwijfeld een meer geëvolueerde motor nodig gehad, mét intercooler en variabele turbo, en waarom geen zesversnellingsbak? Vervelender is Mazda's veiligheidsbeleid, aangezien de basisversie Challenge geen recht heeft op laterale airbags en gordijnkussens. We begrijpen ook niet waarom een ESP niet wordt aangeboden in combinatie met de diesel. Los daarvan kan de Mazda 2 rekenen op een erg schappelijk prijskaartje, een uitzonderlijke geluiddemping, een behoorlijk comfort en een vrij levendig weggedrag, zonder te vergeten dat hij er ook goed uitziet. Het lijdt dan ook geen twijfel dat hem een mooiere carrière te wachten staat dan zijn voorganger.

In dit artikel : Mazda, Mazda Mazda2

Tests

Onze tests

De concurrenten

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars