Detailtests / Mazda 6 2.0 SkyActiv-G 163: Tegen de stroom in
Na een carrière van zes jaar onderging de Mazda 6 opnieuw enkele evoluties. Tal van elementen werden onder handen genomen, maar de Japanner geeft voor zijn benzinemotoren nog altijd niet toe aan de lokroep van drukvoeding.
- Score redactie 15.01 /20
Is het format van de klassieke berline of break nog wel levensvatbaar op een markt die wordt gedomineerd door SUV’s allerhande? Bij Mazda denken ze alvast van wel: hoewel de Japanse constructeur natuurlijk erg opgezet is met het succes van zijn CX-3 en CX-5, geeft het merk de klassiekere koetswerkvormen vooralsnog niet op. In die context onderging de 6 nu een update. Maar gezien de eigenzinnigheid van Mazda blijven de 6 berline en break wel een beroep doen op atmosferische benzinemotoren met een relatief grote cilinderinhoud. Wij reden met de 2.0 SkyActiv-G, in zijn krachtigste versie (163 pk).
- Weggedrag en comfort
- Interessant verbruik
- Verhouding prijs-uitrusting
- Demping rolgeluiden
- Premium afwerking
- Futloos karakter atmosferische motor
- Forse buitenafmetingen
- Beperkend optiebeleid
- Stilaan verouderde connectiviteit
In dit artikel : Mazda, Mazda Mazda6
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
De concurrenten
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands