- Score redactie 15.71 /20
Vorig jaar lanceerde Mercedes zijn nieuwe E-Klasse en de reacties daarop waren overwegend positief, zowel van de pers als van het publiek. Ondertussen zijn we een jaar verder en doen na de berline en de Break ook de Coupé en binnenkort de Cabrio hun intrede, maar daarnaast is er nu ook plaats voor de speciale versies, zoals de All-Terrain en de sportversies van AMG, de huistuner die een tijd terug geheel door het moederbedrijf werd overgenomen en die een steeds belangrijkere rol speelt, met een snel vergrotend modellenaanbod.
In vorig nummer kon u nog een vergelijking lezen van de ‘basisversie’ van AMG in de E-Klasse, de 43. In deze Gedetailleerde Wegtest zien we wat de ultieme performance-versie in zijn mars heeft. Ondanks het feit dat er nu een vierliter-V8 onder de kap ligt, blijft deze Mercedes-AMG de modelbenaming 63 gebruiken. Die duidt op de V8-motor, terwijl het getal 43 wijst op de aanwezigheid van een V6 en 45 op die van een viercilinder, telkens met enkelvoudige of dubbele drukvoeding. De logica achter die naamgeving moet u er zelf maar bij verzinnen…
- Knalprestaties
- Veiligheid en rijplezier
- Rijgemak en algemeen comfort
- Bijzonder goede negentrapsautomaat
- Bedwelmende sound
- Erg forse rekening
- Prijs van sommige opties
- Hiaten in standaarduitrusting
- AMG-outfit soms wat schreeuwerig
- Verbruik bij sportieve rijstijl of in stadsverkeer
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz E-Klasse
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!