Detailtests / Mercedes C 300 d Break : Hogere klasse
De C-Klasse, een echte bestseller in het Mercedes-gamma, werd zopas vernieuwd. De stilistische evolutie lijkt misschien subtiel, maar veel belangrijker is de nieuwste geïntegreerde technologie, rechtstreeks geïnspireerd op die van de S-Klasse...
- Score redactie 15.95 /20
Als historische bestseller in het merkgamma is de C-Klasse het aan zichzelf verplicht om aantrekkelijk te blijven. Het is niet voor niets dat Mercedes sinds de 190 in 1982 wereldwijd al meer dan 10,5 miljoen berlines en breaks van dit model heeft verkocht, waaronder 2,5 miljoen exemplaren van de ‘W205’-generatie, die in 2014 werd gelanceerd. Om maar te zeggen dat de C-Klasse over de hele wereld populair is, van Europa over de Verenigde Staten tot China, waar de constructeur zelfs een verlengde versie van het model aanbiedt... en waar Mercedes nu het leeuwendeel van zijn productie verkoopt.
Esthetisch gezien brengt de C-Klasse ‘W206’ – of ‘V206’ in het geval van de Break – geen revolutie. Hij blijft trouw aan de proporties van zijn voorganger, maar legt de nadruk op de details en verzorgt zijn algemene uitstraling met een meer uitgesneden radiatorrooster, meer geciseleerde bumpers en rankere koplampen (standaard met leds), die een meer uitgesproken lichtsignatuur garanderen. Ongeacht de motorkeuze kreeg de nieuwe C-Klasse ook een (aluminium) motorkap met twee zogenaamde ‘powerdomes’, om hem een krachtigere en sportievere uitstraling te verlenen.
- Algemeen comfort, hedendaagse uitrusting
- Aangenaam rijgedrag
- Aangename 300 d-motor
- Soms aarzelende automaat
- Luidruchtige ventilatie (gefluit)
- Afwerkingsdetails
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz C-Klasse
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands