Detailtests / Mercedes CLS Shooting Brake 250 CDI
Met zijn gestrekte, bijna vliegtuigachtige profiel rijdt de Mercedes CLS Shooting Brake niet onopgemerkt voorbij. Gelukkig gaat zijn elegante look niet ten koste van de functionaliteit.
- Score redactie 13.00 /20
Het spreekt voor zich dat het grootste verkoopargument van de Shooting Brake zijn spectaculaire lijn is. Met zijn sterk aflopende daklijn, zijn erg schuine achterklep, zijn gewelfde vleugels en de boog die wordt gevormd door zijn zijruiten, zou je denken dat hij veel langer is dan de vierdeurscoupé. Maar dat is gezichtsbedrog: de verlenging met 1,6 centimeter (toe te schrijven aan de achterbumper) is verwaarloosbaar en de wielbasis, de breedte en de hoogte zijn volledig identiek aan die van het vierdeursmodel. Dat is ontegensprekelijk een opmerkelijk resultaat, vooral omdat de Shooting Brake een stuk veelzijdiger is dan de coupé-berline: hij biedt een grotere kofferinhoud, een vlottere toegang tot de koffer en een achterbank met drie plaatsen. Een mooi pakket dus, waarmee het model op zijn gepeperde prijskaartje na (62.194 euro voor de basisversie) alles mee heeft om hoge ogen te gooien.
- Onweerstaanbare look
- Interessant laadvolume
- Achterbank geschikt voor drie
- Krachtige motor, goede prestaties
- Algemeen comfort, zachte ophanging
- Veiligheidsuitrusting (standaard en optioneel)
- Buitensporig hoge prijs
- Soms lawaaierige motor onder belasting
- Afstelling zeventrapsautomaat niet optimaal
- Rolgeluiden met negentienduimwielen
- Zicht rondom
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz CLS-Klasse
Tests
Onze tests
De concurrenten
Jaguar XF Sportbrake 2.2D 200 Portfolio
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands