Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mercedes ML 350 BlueTec

De derde generatie van de Mercedes ML, destijds de eerste niet van een terreinwagen afgeleide softroader, is een feit. Een echte krachtlijn is er niet, maar er werd ook niets over het hoofd gezien.

Prijs
NB
  • Score redactie 16.00 /20

Echte luxe biedt beter weerstand tegen periodes van crisis. De soliditeit van de Europese prestigemerken bewijst dat. Mercedes heeft desondanks zijn ML vernieuwd zonder zichzelf de middelen te geven om from scratch te vertrekken, maar door een bestaand platform - dat van het model van de tweede generatie uit 2005 - te hergebruiken, de wielbasis van 2.915 millimeter incluis. Hoewel hij aan de buitenkant 24 millimeter langer is, wint de derde generatie van de ML nauwelijks aan interieurlengte. In de breedte kwam er 16 millimeter bij en de kofferinhoud groeide. Los van deze basis werd bij de ontwikkeling van de nieuwe ML bijzondere aandacht besteed aan zijn figuur (betere stroomlijn), zijn wegcontact (selectieve schokdemping standaard), zijn werkingscomfort (doorgedreven geluiddemping) en de ecologische impact van zijn motoren. Wat dit laatste betreft, krijgen alle krachtbronnen een stop-startsysteem en doen de diesels een beroep op AdBlue om hun NOx-uitstoot te verlagen. En voor het eerst in dit SUV-segment zijn we getuige van downsizing, met een viercilinder die zijn opwachting maakt, net als bij de S-Klasse, meer bepaald de 250 BlueTec van 204 pk. Ten slotte werden ook de veiligheids- en comfortvoorzieningen naar het hoogst mogelijke niveau volgens de huidige stand van de technologie getild.

  • Nog stillere V6-diesel
  • Nog krachtigere V6-diesel
  • Verbeterd comfort en weggedrag
  • Grotere binnenruimte en koffer
  • Moderne uitrusting
  • Terreincapaciteiten intact (Off -Road-pakket)
  • Forse meerprijs voor (iets) lager verbruik
  • Chassisevoluties niet standaard
  • Nog steeds hoog gewicht
  • Amerikaanser georiënteerd dan zijn rivalen
  • Basisprijs, uitrustingshiaten
  • Lawaaierige deurrubbers bij forse zijwind

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars