- Score redactie 16.88 /20
De eerste semihybridemodule van het merk met de ster is perfect geïntegreerd in het aandrijfgeheel van een S 350, die daardoor in één klap S 400 Hybrid wordt. Dit mild hybrid-systeem is volledig ontwikkeld. Natuurlijk, want we hebben het hier over een Mercedes. Deze made in Stuttgart bood ons de gelegenheid om voor het eerst kennis te maken met de combinatie van een stop-startsysteem en een automaat met koppelomvormer. Zijn werking past zo goed bij het dagelijkse gebruik dat zijn onmerkbare tussenkomsten nooit op de zenuwen werken, in die mate zelfs dat het niet meer nodig was om een aan-/uitknop voor het systeem te voorzien. Maar in vergelijking met een S 350 zijn de winst op het vlak van verbruik en prestaties niet overdonderend... Het enige wat overblijft, is het gewetensussende gegeven dat je met de limousine met de laagste CO2-uitstoot ter wereld rijdt. Maar dan wel zonder absolutie van de fiscus, die geen enkele stimulans voorziet. Deze auto is een hebbeding voor liefhebbers van dikke berlines die hun plaats in de hemel willen verdienen. We zijn niet zeker dat er veel aan de poort zullen komen kloppen. Eén ding is zeker: geen enkele van deze bekeerlingen zal vragen om het logo op de koffer weg te nemen, zelfs al is die optie gratis. Die paar letters beschermen namelijk beter tegen publieke beschuldiging dan een stevige bepantsering. En dat is tegenwoordig van onschatbare waarde.
- Luxe, comfort en stilte
- Samenwerking automaat en stop-startsysteem
- Prestaties, sereen weggedrag
- Afwerking, ruimte en functionaliteit
- Standaarduitrusting van S 600
- Zachtheid van de hybride module
- Vooruitstrevende uitrusting
- Basisprijs
- Prijs van sommige opties (Designo)
- Meerprijs van hybride systeem niet gerechtvaardigd
- Beperkte verbruikswinst
- De achterdeur naar hybride rijden?
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz S-Klasse
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!