Detailtests / Nissan Qashqai Mild Hybrid 158 A : Herovering
Met zijn allereerste Qashqai zette Nissan de bakens uit bij de middenklasse-SUV’s, een pioniersrol die generatie 2 enigszins liet verzanden. Waardoor deze derde Qashqai nu de aartsmoeilijke taak krijgt zich opnieuw op te werken tot de referentie binnen het cross-oversegment.
- Score redactie 16.20 /20
Zeven jaar is een eeuwigheid in automobiele termen. Om dat te vertalen naar de tweede generatie Qashqai: die Nissan draait al sinds 2014 en het toenmalige Brusselse autosalon mee in wat misschien wel de felst bevochten klasse is van de automarkt. Een tijdspanne waarin de Japanner langzaam maar zeker uit de mode is geraakt, zowel mechanisch als technologisch. De rol diende dan ook alsmaar meer te worden gelost, in die mate dat ze bij Nissan eigenlijk allang blij waren dat ze het peloton überhaupt nog konden bijhouden.
Met die situatie wil deze nieuwe generatie nu komaf maken. In navolging van zijn illustere voorvader, die in 2007 vrijwel eigenhandig dit segment uit de grond stampte, wil de huidige Qashqai opnieuw de bakens uitzetten. De wapens voor die missie? Een blitse look, een hedendaags infotainment én een deels geëlektrificeerde aandrijving.
- Aangename benzinemotor
- Afstelling ophanging
- Keuze achterophanging
- Aanvaardbare prijzen
- Standaard (veiligheids)uitrusting
- Infotainment niet het modernste
- Vrij hoog verbruik
- Materiaalkeuze kon soms beter
- Nut microhybridesysteem op 12 volt
In dit artikel : Nissan, Nissan Qashqai
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands