- Score redactie 15.54 /20
Eerst een paar dingen verduidelijken: de GT4-badge is voor de jongste 718 Cayman wat het GT3-blazoen is voor de 911, waarvan hij zich zelfs de luxe veroorlooft een paar elementen te lenen. Net zoals zijn grote broer met motor in achteroverhang is de Cayman GT4 ontworpen om de best mogelijke prestaties te leveren op het circuit, terwijl hij ook ‘homologeerbaar’ blijft voor de openbare weg.
Daarom heeft Porsche gekozen voor eenvoudige maar beproefde mechanische oplossingen, zoals de atmosferische zescilinder-boxer of de standaard mechanische zesversnellingsbak. De Cayman GT4 positioneert zich aan de top van het gamma, één trapje hoger in de hiërarchie dan de nieuwste GTS, waarmee hij evenwel een groot deel van zijn mechaniek deelt. Voorlopig althans, in afwachting van de Rennsport-evolutie – of RS, naar het voorbeeld van de 911 GT3 – die, als we ons mogen verlaten op de foto’s die op het internet circuleren, binnenkort zijn weg zou moeten vinden naar de dealers...
- Authentieke stuurmansauto
- Fantastische atmosferische vierliter
- Uitstekende manuele zesversnellingsbak
- Schitterend evenwicht, feilloze trekkracht
- Rijhouding, bedieningsorganen
- 80 kilogram zwaarder
- Moeilijke in- en uitstap met kuipstoelen
- Minimale bodemvrijheid neus
- Lawaai veiligheidsharnas (Clubsport-pakket)
- Spoiler hindert zicht (schuin) achteruit
In dit artikel : Porsche, Porsche 718
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!