- Score redactie 16.10 /20
Alsof het niets is, heeft Porsche het potentieel van zijn 911 Turbo aanzienlijk verhoogd. Met de komst van de drukgevoede 3.8 kon de Duitse sportwagenconstructeur namelijk een absoluut record bereiken (maar voor hoelang?) Op het vlak van prestaties, terwijl de overstap op directe benzine- injectie tegelijk gepaard gaat met een gevoelige daling van het verbruik, wat meegenomen is bij dagelijks gebruik. De verouderde Tiptronic-automaat werd vervangen door de veel betere gerobotiseerde PDK-bak, die dankzij zijn erg ergonomische schakellepels zelfs probleemloos kan worden gebruikt op het circuit. Het feest zou compleet geweest zijn als het riante prijskaartje er geen domper op zette. Op dat vlak blijft de Nissan GT-R in het voordeel.
- Uiterst krachtige motor
- Bijzonder efficiënt weggedrag
- Geslaagde gestuurde schokdemping, stoelen
- Geslaagde sturing PDK-versnellingsbak
- Lager verbruik
- Dagelijks gebruiksgemak
- Rolgeluiden op korrelige wegdekken
- Geen handgrepen
- Uitrustingslacunes
- Rijbereik bij intensief gebruik
- Sperdifferentieel niet standaard
In dit artikel : Porsche, Porsche 911
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!