Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Range Rover Evoque Coupé TD4

In tijden van financiële onzekerheid en conservatisme lanceert Land Rover de Evoque, een conceptcar voor de weg. Voor zoveel lef verdienen de Britten alle lof.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00 /20

De Evoque leunt technisch op de Freelander, maar om de unieke proporties van de LRX geen geweld aan te doen is het platform zodanig verbouwd dat we het bijna als nieuw mogen bestempelen. De ingenieurs zelf beweren dat 90 procent van de Evoque nieuw is. Van de donorauto neemt Land Rovers kleinste de wielbasis over (2.660 millimeter), maar verder is hij lager (- 27 millimeter) en staat hij op iets bredere sporen. De ophanging, de subframes, de uitlaatlijn en zelfs de brandstoftank zijn allemaal herbekeken met als doel alle elementen in de minder hoge Evoque te krijgen zonder de bodemvrijheid (215 millimeter) of de maximale waaddiepte (500 millimeter) van de Freelander te verliezen. Tegelijk is de bodemplaat gestroomlijnder gemaakt om het verbruik te drukken en heeft de minder grote koetswerkhoogte als aangename bijwerking dat het zwaartepunt dichter bij de grond ligt, wat de algemene dynamiek ten goede zou moeten komen.

  • Uniek en zeer gewaagd design, ook in de details
  • Amusant rijgedrag
  • Personaliseringsmogelijkheden
  • Filtering, geluiddemping
  • Nog relatief praktisch
  • Hoge prijs
  • Vraagtekens bij betrouwbaarheid elektronica
  • Zicht rondom
  • Gigantische deuren, instap achterin (Coupé)
  • Fiscaal onvriendelijke 2.2-diesel
  • Hoog verbruik

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker