- Score redactie 14.00 /20
De Evoque leunt technisch op de Freelander, maar om de unieke proporties van de LRX geen geweld aan te doen is het platform zodanig verbouwd dat we het bijna als nieuw mogen bestempelen. De ingenieurs zelf beweren dat 90 procent van de Evoque nieuw is. Van de donorauto neemt Land Rovers kleinste de wielbasis over (2.660 millimeter), maar verder is hij lager (- 27 millimeter) en staat hij op iets bredere sporen. De ophanging, de subframes, de uitlaatlijn en zelfs de brandstoftank zijn allemaal herbekeken met als doel alle elementen in de minder hoge Evoque te krijgen zonder de bodemvrijheid (215 millimeter) of de maximale waaddiepte (500 millimeter) van de Freelander te verliezen. Tegelijk is de bodemplaat gestroomlijnder gemaakt om het verbruik te drukken en heeft de minder grote koetswerkhoogte als aangename bijwerking dat het zwaartepunt dichter bij de grond ligt, wat de algemene dynamiek ten goede zou moeten komen.
- Uniek en zeer gewaagd design, ook in de details
- Amusant rijgedrag
- Personaliseringsmogelijkheden
- Filtering, geluiddemping
- Nog relatief praktisch
- Hoge prijs
- Vraagtekens bij betrouwbaarheid elektronica
- Zicht rondom
- Gigantische deuren, instap achterin (Coupé)
- Fiscaal onvriendelijke 2.2-diesel
- Hoog verbruik
In dit artikel : Land Rover, Land Rover Range Rover Evoque