- Score redactie 14.91 /20
Tata, de Indische eigenaar van de groep Jaguar Land Rover, mag zich wel in de handen wrijven dat het na de overname de Britse merken carte blanche gaf om zichzelf opnieuw te ontwikkelen. Eind 2016 sneuvelde nog maar eens een verkooprecord voor de Britse merken, met meer dan 583.000 verkochte auto’s… waarvan 434.000 Land Rovers. Dat komt neer op een groei van bijna 20 procent ten opzichte van 2015.
Die goede vorm valt deels te verklaren door de slimme diversificatie van de merken en door een paar meesterzetten. Denk maar aan de compacte Evoque, waarvan al 450.000 exemplaren verkocht zijn. Gesterkt door dat succes besloot de Brits-Indische groep een vierde model te creëren onder de befaamde Range Rover-vlag. Dat werd de Velar, die zich tussen de Evoque en de Range Rover Sport komt nestelen. Met een lengte van 4,80 meter zit hij die laatste (4,85 meter) echter op de huid, terwijl hij recentere technologie naar voren kan schuiven.
- Verzorgd koetswerklijnen
- Verzorgd en goed afgewerkt interieur
- Globaal rijcomfort en weggedrag
- Correcte binnenruimte
- Reële terreincapaciteiten
- Motorlawaai onder belasting
- Uithoudingsvermogen remmen
- Problematische ontwaseming zonder airco
- Onlogische opbouw dubbele interface
- Weinig communicatief stuur
In dit artikel : Land Rover, Land Rover Range rover velar
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!