Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Renault Mégane 2.0 Turbo

Geschreven door Bert Troubleyn op

Na de Avantime, Vel Satis, Espace, Laguna, Scénic en Mégane Coupé-Cabriolet krijgen nu ook de Renault Mégane berline (met drie of vijf deuren) de 2.0 T onder de kap.

Na de indrukwekkende competitie-Mégane Trophy besloot ook de straatversie van de Franse middenklasser vorig jaar even bij Renault Sport langs te gaan. Toen hij daar weer buitenreed, getooid met een fraaie RS-badge, was hij opgepept door middel van een krachtige turbo en stond hij op een competitievoortrein. Maar alles bij elkaar was hij niet zo homogeen als performant.
De allerjongste versie van de Mégane pakt het echter
anders aan, door minder te proberen op te vallen en meer te proberen de intrinsieke kwaliteiten van het model te behouden. Hier geen voortrein met losgekoppelde fusee, maar een klassieke (pseudo-)McPherson-ophanging met driehoeken onderaan. Van de Mégane RS neemt de hier geteste 2.0 T daarentegen wel de drukvoeding over. Met een minder krachtige turbo en bijgevolg een minder hoog vermogen. Ondanks zijn turbocompressor leunt de 2.0 T dichter aan bij de atmosferische tweeliter dan bij de RS met turbo.

In dit artikel : Renault, Renault Mégane

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars