Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Bentley Continental GT : Dynamischer DNA

In het kort

  • Rijdynamiek

    Hoewel hij 2,2 ton weegt, is de nieuwe Continental GT een supersprinter: 3,8 seconden om op te trekken van 0 tot 100 km/u en nauwelijks meer dan 21 seconden voor de kilometer vanuit stilstand. De hernemingen zijn al even spectaculair, dankzij het volle karakter van de W12 en de alertheid van de gerobotiseerde achtbak. De Continental GT rijdt ook evenwichtiger dankzij een betere gewichtsverdeling en een vierwielaandrijving die het meeste koppel naar de achterwielen stuurt.

  • Veiligheid

    Standaard is de Continental GT uitgerust met matrixledkoplampen, waarmee je in het holst van de nacht kunt zien als bij daglicht. Frontale en laterale airbags zijn net als gordijnkussens standaard. Om de Continental GT te beschermen tegen diefstal biedt Bentley een trackingsysteem aan voor 1.785 euro. Wat de actieve veiligheid betreft, moet je in de optielijst duiken voor de packs City en Touring, die respectievelijk 4.792 en 7.496 euro kosten.

  • Comfort

    Qua comfort zul je moeilijk beter vinden, tenminste voorin, want de instap naar achteren is op zijn zachtst gezegd krap en de plaatsen zijn voorbehouden aan mensen van minder dan 1,80 meter. Voor de rest verleidt de Continental GT met zijn edele materialen die opmerkelijk goed geassembleerd zijn. Het interieur is ook perfect geluidgedempt, al is het wel jammer dat daardoor het geronk van de W12 versmacht wordt. De optionele ‘comfortstoelen’ lijken op maat gemaakt.

  • Praktische kant

    De nieuwe Continental GT is wel groter dan de vorige, maar niet ruimer. Zijn koffervolume gaat er zelfs met 27 liter op achteruit, tot 358 liter. De laaddrempel is met 73 centimeter aan de hoge kant en dan zit je nog met een hoogteverschil van 26 centimeter met de koffervloer. De achterbank kan niet worden neergeklapt, maar er is wel een skiluik. Handig zijn de haakjes die geïntegreerd zijn in de rug van de voorstoelen en waaraan je je jasje kunt ophangen zonder het te kreuken.

  • Connectiviteit

    De Continental GT krijgt standaard een groot aanraakscherm van 12,3 duim. Deze multimedia-interface is tegelijk gebruiksvriendelijk, ergonomisch verzorgd en perfect geconnecteerd. De menu’s zijn op dezelfde manier opgebouwd als bij Porsche en Audi. Je smartphone koppel is kinderspel en dankzij de inductielader kun je hem zelfs draadloos opladen. De instrumenten zijn ook volledig digitaal geworden en er is een infraroodcamera voor een nachtzichtfunctie.

  • Budget

    De Continental GT is niet voor iedereen weg­gelegd. Zijn basisprijs bedraagt zo’n 208.000 euro, maar daar kun je nog een fiks bedrag aan toevoegen door in de optielijst te gaan snuisteren. En daar blijft het niet bij, want om ermee de openbare weg op te kunnen, zal de overheid u graag zien komen: nog voordat je ook maar 1 meter hebt gereden, ben je in Vlaanderen al een goeie 15.000 euro kwijt. En dan is er nog het verbruik: reken op een gemiddelde van 18 l/100 km…

Bentley Continental GT : Dynamischer DNA
Conclusie / Bentley Continental GT : Dynamischer DNA

Hoe kun je nu niet bezwijken voor deze nieuwe, volledig heruitgevonden Continental GT? Het is een perfect huwelijk tussen traditie en moderniteit. Deze Bentley is voortaan in staat om het genereuze potentieel van zijn verleidelijke W12 te benutten en tegelijk nog altijd een eersteklascomfort te bieden in een tijdloze verpakking. Goed, hij is nog altijd erg zwaar, wat moeilijk te rechtvaardigen valt in vergelijking met de concurrentie en vooral gezien zijn verwantschap met Porsche. De ambachtslui uit Crewe zijn er echter in geslaagd dat overgewicht gedeeltelijk te doen vergeten, al zijn de verbruikscijfers er wel om ons aan die obesitas te herinneren… Wat er ook van zij, in deze Bentley is elke rit, hoe kort dan ook, een puur genot. Wat wil een mens nog meer? Een winnend loterijticket misschien…?

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker