In het kort
-
Interieur
-
Technologie
-
Onderweg
-
Budget
Ondergetekende mag dan een oude conservatieveling zijn die te pas en te onpas herhaalt “dat het vroeger beter was”, hij moet wel toegeven dat deze BMW iX hem niet onberoerd heeft gelaten. In de eerste plaats omdat binnenin, zoals in veel elektrische auto’s, een heel ontspannen sfeer heerst, en dat is in het steeds drukker wordende verkeer en vooral met het steeds strengere toezicht, zeer te waarderen. Bovendien slaagt de iX erin om de vaak bekritiseerde schermbediening bijna perfect aanvaardbaar te maken, dankzij intuïtieve menu's, maar vooral dankzij de iDrive-knop, die maakt dat je het scherm eigenlijk nooit hoeft aan te raken. De belangrijkste kwaliteiten van de iX? Zijn absoluut opmerkelijke veercomfort, zijn royale interieurruimte en zijn eersteklas prestaties, waarvan je vooral zult genieten... in een rechte lijn. Want zodra de weg meer gaat kronkelen, wordt – ondanks de vierwielaandrijving en -sturing (én de vectoriële koppelverdeling) – het olifantengewicht van de iX snel voelbaar, en tegelijkertijd ook de ecologische bestaansreden van dit type concept. Maar dat is een ander verhaal.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!