Detailtests / Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD : Op vrijersvoeten
In het kort
-
Interieur
-
Technologie
-
Onderweg
-
Budget
Door de configuratiemogelijkheden beperkt te houden en jaarlijks 30.000 van de 50.000 geplande Mustang Mach-E’s naar Europa te halen hoopt Ford meteen zijn stempel op het EV-segment te drukken en natuurlijk zijn gemiddelde CO2-uitstoot op het Oude Continent drastisch te verlagen. De Mustang Mach-E is daar de geknipte kandidaat voor, dankzij een goede verhouding tussen prijs en uitrusting enerzijds, maar ook ruimte en rijbereik anderzijds. Dat de investering in optima forma tot bijna 70.000 euro oploopt, brengt de elektrische Mustang wel in het vaarwater van premiummerken die hun materiaalkeuze en dynamische kwaliteiten nog net iets beter voor mekaar hebben. Al willen we daar zeker niet mee zeggen dat de Mach-E mak stuurt, integendeel zelfs, voor een auto met elektrische aandrijving heeft hij zelfs veel karakter, mede dankzij de primaire elektromotor op de achteras. Het is alleen dat Europese Fords al sinds de eerste Mondeo uit de jaren 90 niet gewoon goed rijden, maar uitmuntend voor hun klasse, en dat is bij de Mustang Mach-E nog niet helemaal het geval. Benieuwd of ook dat met over-the-air-updates te remediëren valt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands